۲ واکسن کرونای دانشگاه بقیهالله(عج) وارد فاز انسانی می شود/ خودداری «فایزر» از فروش داروی بیماران سرطانی
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۶۶۵۵
به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، حسن ابوالقاسمی در نشست خبری با اشاره به اینکه دشمنان ما حتی از رساندن دارو به بیماران سرطانی خودداری میکنند، اظهار کرد: یک داروی ساده که پایه اصلی داروهای شیمی درمانی است و در آن نیازمند واردات هستیم تحریم است. دشمنان ما حتی از رسیدن دارو به کودکان سرطانی خودداری میکنند، من به عنوان فوق تخصص خون و سرطان میگویم، شرکتهای داروسازی که ادعا میکنند با سیاست کاری ندارند از دادن داروهای شیمی درمانی به ایران خودداری میکنند که یکی از این شرکتها، شرکت داروسازی فایزر است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: اگر سادهاندیشی داشتیم و به سراغ تولید دارو در داخل کشور نمیرفتیم دچار مشکلات بزرگی میشدیم، شاید فکر کنید نامه نوشتن به سازمانهای بینالمللی این مشکل را حل کند در حالی که چندین نامه از سوی فرهنگستان علوم پزشکی کشور به سازمانهای جهانی نوشته شده و سازمانهای بینالمللی نیز خوابند! اگر تولیدات داخلی و داروهای داخلی را نداشتیم مشکلات بزرگی در مرگ و میر کودکان سرطانی رخ میداد.
ابوالقاسمی با بیان اینکه سرطان کودکان 80 درصد بهبود مییابد، خاطرنشان کرد: کشوری مانند آمریکا و شرکت فایزر یک داروی ساده را در اختیار ما نمیگذارند و اینهاست که ما را وادار میکند علاوه بر اینکه تلاش میکنیم به خودکفایی برسیم ما را برای یک مبارزه علمی در آینده نیز آماده میکند. علم و دانش ابزاری است که از سوی غربیها به طور ناجوانمردانه علیه کشورهای شرقی استفاده میشود. این بهایی است که ما برای استقلال کشور میدهیم بنابراین باید به خودکفایی برسیم تا در سطح بین الملل در زمینه علم و دانش به خودکفایی برسیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تصریح کرد: وقتی دیدیم به کودکان سرطانی این کشور رحم نمیکنند مطمئن بودیم به واکسن کرونا نیز رحم نمیکنند ما در اسفند سال گذشته واکسن کرونا را کلید زدیم و دو واکسن در این دانشگاه توسعه یافته و نزدیک فاز انسانی است. یک واکسن کرونا صفر تا صدش با پشتیبانی سپاه پاسداران در دانشگاه علوم پزشکی ما کلید زده شده است و یک واکسن کرونای دیگر نیز با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و توسط متخصصین دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در دست تولید است و فازهای حیوانی را در خرگوش و میمون به خوبی طی کرده است و مستندات آن در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است که در صورتی که اجازه بدهند وارد فاز انسانی خواهد شد واکسن ما پس از طی مراحل دریافت مجوز در تابستان میتواند تولید شود.
ابوالقاسمی گفت: اینکه بخواهیم در یک اپیدمی به صورت اورژانسی واکسن کرونا تهیه کنیم برای ما غیرقابل تصور بود، دشمن ما را تحریم کرد و الان در کشور دو واکسن به مرحله فاز انسانی رسیدهاند، واکسن ما نیز در آینده وارد فاز انسانی خواهد شد. یک واکسن کرونای ما نو ترکیب است، واکسن دیگر که در دست تولید است واکسن ویروس کشته شده است.
وی با بیان اینکه در جهت خودکفایی کیت آنتی ژن در دانشگاه علوم پزشگی بقیه الله ساختیم، یادآور شد: در صورت صدور مجوز از سوی سازمان غذا و دارو به تولید انبوه میرسد تا در طرح شهید سلیمانی استفاده شود. در طرح شهید سلیمانی جنبههای مختلفی از جمله تشخیص سریع دیده شده که مستلزم داشتن کیت کافی و ارزان است که ما به تولید آن خواهیم پرداخت.
وی درباره سایر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) اضافه کرد: از ابتدای کرونا میدانستیم که بسیاری از کشورهای همسایه نیازبه اکسیژنساز دارند، بیش از 500 دستگاه اکسیژن ساز در اختیار مردم قرار دادیم؛ ماسک را از بیرون نخریدیم و خودمان تولید کردیم تا در مرکز درمانیمان که بیش از 10 هزار و 75 بیمار کرونا تاکنون در این بیمارستان بستری شدهاند، مشکلی نداشته باشیم. گاهی صد درصد تختهایمان در اشغال بیماری بود؛ در دانشگاه بقیه الله 40 درصد ظرفیت مرکز درمانی خود را در اختیار بیماران آزاد قرار دادیم.
وب ادامه داد: در این مدت بزرگترین دانشگاهی بودیم که در حوزه کووید19 پژوهش و 150 مقاله در ژورنالهای نعتبر چاپ کردیم البته ترامپ دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله را تحریم کرد که اقدامی وحشیانه بود و باعث میشد بسیاری از اطلاعاتمان را نتوانیم به دنیا برسانیم.
ابوالقاسمی گفت: ما اولین مرکزی بودیم که پلاسمادرمانی را راه اندازی کردیم اما برای چاپ مقالات مربوط به آن دچار مشکل بودیم، ما با سازمان انتقال خون هماهنگ شدیم و هنوز هم مرکز پلاسماگیری ما فعال است و چندین هزار بیمار از پلاسما استفاده کردند که باعث کاهش مرگ و میر بیماران کرونا به 10 درصد شد. در زمینه تزریق سلولهای بنیادی نیز پیشرفت داشتیم و به بسیاری از بیماران کرونایی سلول بنیادی تزریق کردیم؛ به کار بردن داروها در قالب پروژههای تحقیقاتی از دیگر اقدامات ما بود و بیش از 220 پروژه کد اخلاق گرفتند و داروهای گیاهی نیز در این زمینه کد اخلاق گرفتند و وارد فاز آزمایش و تولید شدند.
وی با بیان اینکه در دانشگاه خود مراکز آموزشی فعالی داریم که به تربیت نیروی انسانی برای سایر دانشگاهها نیز اقدام میکند یادآور شد: از سال آینده تلاش میکنیم که ظرفیت خالی نداشته باشیم و ظرفیت آموزشی را در اختیار سایر جوانهای کشور قرار دهیم. برنامه ما این است که خدمات اموزشی مان را گسترش دهیم؛ در منطقهای قرار داریم که نیاز کشورها به دانش ما زیاد است و تلاش میکنم این دانش را به کشورهای دیگر نیز انتقال دهیم.
انتهای پیام/
منبع: فارس
کلیدواژه: واکسن سرطان حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله داروی فایزر دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله واکسن کرونا فاز انسانی وارد فاز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
فیلمهای سیاه ما با فیلمهای سیاه آمریکایی تفاوتهایی دارد
به گزارش خبرگزاری مهر، حجتالاسلام احمد اولیایی در نشست تحلیل و بررسی فیلم «و عدالت برای همه» از سلسله نشستهای سینما اندیشه که در سالن نمایش فیلم معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد در بیان نقد فیلم از لحاظ محتوایی تصریح کرد: باید نگاه کنیم فیلم از نظر محتوایی چه پیامی را در خود دارد؟ و چه چیزی را میخواهد ثابت کند؟ و چه ظرفیتی را برای ما ایجاد میکند؟ این فیلم پیرامون عدالت میباشد و عدالت اجتماعی به عنوان یک فضیلت انسانی اجتماعی در تمام دنیا در تمام حکومتها در تمام مکاتب فکری مورد توجه است.
حجتالاسلام احمد اولیایی تصریح کرد: عدالت اجتماعی موضوع بسیار جذاب برای کار هنری چه در برنامههای تلویزیونی چه در سینما و چه در تمام قالبهای هنری میباشد و این موضوع میتواند موضوع به شدت جذابی باشد چرا که فارغ از مکتب و ایدئولوژی و جامعه و جغرافیا است و همه انسانها به این موضوع علاقه مند هستند و اینگونه محتواها میتوانند همانند مسائل انسانی آغاز یک گفتگو باشد.
وی گفت: ما در تمام فیلم شاهد تضادهایی هستیم که آلپاچینو باید در بازی خود تضاد بین اخلاق و عدالت در تضاد بین فساد و عدالت در تضاد بین منافع شخصی و عدالت اجتماعی همه را نشان دهد و همچنین کارگردان به شکل بسیار رادیکال در صدد نقد سیستم قضائی آمریکا است.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: البته شرایط زمینهای تولید این فیلم خیلی حائز اهمیت است یعنی حد فاصل بین ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۰ یک زمینهای در ایالات متحده وجود دارد و ما آن را پیروزی جنبش سیاه پوستان را داریم که بعد از سالها شاید در حدود صد سال مبارزه حقوقی موفق میشوند تا لایحه برابری سیاه پوست-سفید پوست را در سال ۱۹۶۸ به تصویب برساند.
وی ادامه داد: کل فیلم درون سیستم قضائی اتفاق میافتد یعنی شما لوکیشن خیابان خانه و کلاً جامعه را کمتر میبینیم و سیستم قضائی که در این فیلم نشان داده میشود یک بروکراسی مداری محض را اشاره میکند بطوری که بروکراسی اداری در سیستم قضائی آمریکا در این فیلم به عنوان یک مانع بزرگ نشان داده میشود.
حجتالاسلام اولیایی گفت: امروزه در عمده کشورهای جهان در ایران ما همین معضل را داریم که مقام معظم رهبری بارها فرمودند که ما باید وارد مرحله دولت سازی بشویم چرا که ما در دولت مدرن زیست میکنیم. دولت مدرن یعنی مبتنی بر بروکراسی، مبتنی بر عقلانیت ابزاری و در زندگی مدرن، انسانها بر اساس منافعی که به دست میآورند عقل خود را به کار میگیرند و این عقل ابزاری عقل به مثابه ابزاری برای تأمین منفعت میشود و این عقلانیت ابزاری نیز در سیستم قضائی به تصویر کشیده میشود.
وی بیان داشت: در برخی از فیلمهای سیاه ما با فیلمهای سیاه آمریکایی تفاوتهایی وجود دارد. بازیگر در این فیلم با یک بازی بی نظیر با یک کنشگریهای قشنگ در صدد این است که به مخاطب خود بفهماند اصلاح سیستم امکان دارد و امید را در فیلم تزریق میکند.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اضافه کرد: یعنی به جایی آنکه سیستم فاسد قضائی در ذهن شما و مخاطب بماند، اصلاح و امیدی در ذهنها خواهد ماند اما در سیاه نماییهای برخی فیلمهای ایرانی کارگردان و تهیه کننده سیستم را فاسد نشان میدهد که یک نفر بیاید و اصلاحش کند و نیت کارگردان و تهیه کننده بولد کردن آن سیاهی بوده ولی این فیلم با نقد سیستم قضائی آمریکا یک خوبی هم که دارد این است که یک سری عدالتهایی هم اجرا شده است و عدهای به حق و حقوق خودشان رسیدهاند و در تیتراژ به ذهن مخاطب القا میشود که این امکان هست که سیستم رو به بهبودی برود و این با تزریق این نگاه به مخاطب آمریکایی بد در ذهن نمیماند و ما در انتهای فیلم احساس میکنیم که با آمریکایی در چند سال آینده روبرو خواهیم شد که قویترین و پاکترین سیستم قضائی دنیا را دارد اما ما در ایران برعکس عمل میکنیم.
وی ابراز داشت: ما به جای عدالت کیفری باید به سمت عدالت ترمیمی برویم و عدالت ترمیم به چه معناست؟ در عدالت کیفری چه سوالهایی مطرح میشود؟ سوال این است که چه قوانینی شکسته شده؟ مجرم کیست؟ و مجرم چه مجازاتی باید ببیند؟ اما در عدالت ترمیمی سوال نمیشود بلکه توضیحات سوال میشود که چه کسی آسیب دیده؟ چند نفر دخیل بودند؟ در آسیب دیدن این شخص چه کسانی در این وضعیت سهیم بودند؟ چه نیازهایی باعث شده است که اینها به سمت این کار بروند؟ عدالت ترمیمی دنبال آن است که بخواهد بزه را از بین ببرد لذا ما در ایران به سبب وجود اندیشه اسلامی این ظرفیت را داریم که متأسفانه به آنها پرداخته نمیشود.
حجتالاسلام احمد اولیایی ادامه داد: سینمای ما در ادبیات عدالت ترمیمی از حیث ادبیات علمی دانشگاهی و آکادمیک در ایران تکمیل نشده است ولی در اندیشه اسلامی ظرفیتهایی وجود دارد که ما بتوانیم در این ادبیات تولید فیلم کنیم. امروزه فیلمهایی که در حوزه دادگاهی و حوزه حقوقی در ایران تولید و پخش شده اینها همگی در بحث عدالت حقوقی عدالت کیفری همچون فیلم «علفزار» یا فیلم «هیس! دخترها فریاد نمیزنند» زیاد داریم که سیستم را خشک نشان میدهند.
وی تصریح کرد: امروزه برخی از رویههایی که در دادگاه ایران وجود دارد مثل بحث مشاوره، بحث تغییر مجازاتها توسط قاضی مثل کتاب خواندن یا مانند اینها یا حتی ایجاد چرخه تقصیر ترک فعل چند سالی در ایران باب شده است. در پارادایم عدالت تربیتی اندیشه اسلامی، اندیشه دینی منطبق با حقوق اسلامی و علوم انسانی اسلامی میباشد نه حقوق که از غرب وارد ایران شده باشد و لذا ما این ظرفیت را داریم که در این فضا تولید اندیشه کنیم و ما در اندیشه اسلامی دینی و بومی خودمان حرف داریم یعنی مردمی سازی که رهبری تاکید میکنند.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: برگزاری این سلسله جلسات برای این است که ببینیم ما ظرفیتهای اندیشهای و علم انسانی خودمان را چگونه میتوانیم از مسیر سینما و تولید آثار هنری به مخاطب منتقل کنیم و حداقل یک سری گرههای ذهنی ایجاد کنیم، حداقل پرسشهایی را خلق کنیم این حلقه مفقوده فقط با گفتگو ایجاد میشود یعنی اندیشمندان باید بنشینند گفتگو کنند تا این رابطه برقرار شود تا هنرمند با یک نگاه اندیشهای به سمت تولید حرکت کند.
سلسله نشستهای اکران و تحلیل و بررسی و ایده پردازی تولید فیلم از دیدگاه اندیشه اسلامی از سوی میز اسلامی سازی علوم انسانی و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار میشود.
کد خبر 6098144 فاطمه علی آبادی